Makeup 101 - part 1

Nu börjar solen gå ner och det är lite halvkyligt ute, så här kommer den utlovade sminkguiden part 1.

Ibland har man bråttom. Så är det bara. Antingen ska man göra något spontant eller så kanske man bara vill snooza lite längre på morgonen.
Här är de produkter jag tycker är viktigast i sminkväg för att se  fräsh och pigg ut.



Mascara - Diorshow iconic/Dior
Concealer - Cover all mix/Make Up Store
Bronzer - Teracotta 01/Guerlain

Med concealern döljer du mörka ringar samt finnar eller andra röda partier.
Maskaran öppnar upp ögonen och ger dig en pigg look.
Bronzern sveper du över ansiktet på de ställen där solen naturligt träffar.


Överkurs:



Rouge
- Dame satin/MAC
Ögonbryn - Eyebrow powder 01/Paul&Joe
Läppglans - Beauty rush strawberry/Victorias Secret
Ögonfransböjare

Har du lite extra tid och ork så skulle jag svepa på rouge för pigghetens skull. Läppglans har du väl alltid med dig i väskan ;) (läppglans är förövrigt något som borde varit på första bilden då dettar två sekunder att sätta på sig och man kan göra det vart som helst) Har du redan definerade ögonbryn kan du hoppa att fylla i dem, annars tycker jag att ögonbrynen är otroligt viktigt för att  ge ansiktet helhet. Ögonfransböjare är också den en bubblare då endel (väldigt lyckliga) redan har böjda fransar, men jag skulle inte ta på mig mascara utan att böja mina fransar FÖRST (böj aldrig fransarna med mascara på då de kan gå av mycket lätt)

Det här är ju det jag tycker, alla gör naturligtvis olika, men som sagt, ett litet tips från mig :)


Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

hej! jag såg att du ställt en fråga i mitt hår-historikinlägg (http://polichinelle.webblogg.se/2010/april/harhistorik.html) vill du ha svar, ställ gärna dina frågor i mitt inlägg "frågestund" så har jag alla frågor samlade på ett och samma ställe och slipper leta runt. hoppas du tycker det är okej. tack och kram!

2010-05-02 @ 21:27:42
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0